Lihat Komen

Kisah Jun ini...

Bismillah..

Alhamdulillah.. bersyukur ke hadrat Ilahi, kerana memberikan saya segalanya.. Di sini, saya dengan rasa rendah diri, ingin memohon maaf kerana mengabaikan para pembaca blog ini.. Mohon maaf sekali lagi..

Mari saya ceritakan apa yang terjadi pada minggu2 yang lepas..

4Jun
walimah pakcik saya. hm...saya saaangat penat hari tu.. bukan penat sebab buat kerja banyak sangat pun.. tapi, saya lebih penat dengan MULUT-MULUT jahat berkata-kata lebih banyak dari perbuatan. (ayat sedikit over.. tapi, saya nk luahkan jugak. huuu~)

Saya ada membaca di dalam novel Ramlee Awang Mursyid bertajuk Sutera Bidadari ada mengatakan kenapa melayu ada pepatah kerana mulut badan binasa. kenapa mulut yang di highlight kan?? sebab..manusia ni, jahat pada 2tempat.. hati dan mulut. huu~ maaf.

sahabat-sahabat.. semoga kita dapat menjaga mulut kita dengan sebaiknya. iA.

6-7Jun
saya exam! seperti di dalam kelas, di exam center dan di dalam exam hall.. saya seorang saja yang wajib menutup aurat.

Moga-moga saya dan kawan2 saya PASS dalam exam baru2 ini. aminnn..

10Jun
Rancangan asal:
hantar anak2 menakan balik selangor..
jumpa kawan2 UiTM yang dirindui.. pae, mona, jijie, iffah, aimie, akmal, nodie, khairun dan lain2... (maaf ya)

Mereka membuat rancangan dan Allah (juga) membuat rancangan, dan Allah adalah sebaik-baik Pengatur rancangan. (surah al-anfal, 30)

Pada pagi jumaat tu(10Jun), saya, ibu dan ayah berkejar ke hospital pantai. Ayah saya terpaksa ditahan di wad dan terpaksa di operate selepas solat jumaat. Maka, plan asal terpaksa di 'cancel' kan. Perasaan bercampur baur.. Alhamdulillah.. ayah selamat dibedah.. sekarang, ayah jadi full time 'penunggu rumah' :) (may lebih suka ayah ada di rumah) may sangat saaayang ayah. luv u!

Saya dan keluarga jadi pelawat setia pantai dari 10jun-12jun.. Saya bersyukur segala nya selamat. Terima kasih diucapkan pada doktor dan nurse yang merawat ayah.

Pada hari yang sama, bapa saudara saya turut di bedah..di GH Penang. Alhamdulillah, dia juga selamat. sekarang dalam proses penyembuhan. :)

17Jun
Hari ni, saya pergi berkelah dengan kawan2 SMKAB saya.. best! :)

20Jun
Awal pagi, saya dikejutkan dengan berita kematian ayah kepada sahabat saya di SMKAB. Ayahnya meninggal disebabkan kemalangan ketika dalam perjalanan ke IPG Ipoh. Alfatihah buat arwah..

21Jun
Pada tarikh ini, saya akan ingat sampai bila2.. pada tarikh yg sama, tahun 2002.. saya telah kehilangan pengasuh perempuan yang paling saya dan adik beradik sayang. saya panggil pengasuh saya ni, tok. Pengasuh saya ni, sama taraf dan mungkin lebih tarafnya dari tok-tok kandung saya. sungguh kejam statement ini.. Andai sahabat2 mengenali siapa pengasuh saya, dan siapa tok2 kandung saya.. anda akan faham kenapa..

tok saya pergi meninggalkan kami, pada pukul 10.30pagi hari jumaat. waktu tu, saya di asrama SMKAB. haritu, saya tertunggu2 n jadi xsabar2 nak tunggu ayah ibu melawat di asrama. jadi, disebabkan xsabar2 tu, saya call rumah pagi tu.. ibu angkat, tp..ibu xmau cakap dengan saya. eh?? ibu pass telefon ke ayah.. ayah dengan tenangnya.. 'may. satgi pi mintak balik kat warden. tok chik aa dah xdak' ZUPP!! air mata jatuh macam hujan. 'siap2..satgi ayah pi amik' lepas tu, smua yang saya buat jadi xkena.. last2 saya lepak di surau sambil sedekah yasin buat tok..

sampai rumah tok, saya tengok jenazah tok macam tok tengah tidur. Subhanallah! Macam tok tengah senyum.. Saya sangat seronok. :) tok memang baik.. tok saya, terpaksa berjalan guna tongkat. lutut arwah sakit. tok ni, bukanlah orang yang alim mengenai agama. tok, biasa2 ja pasal agama ni.

setahu dan sepanjang pengamatan saya,
- tok xpernah cakap xbaik hal orang. kadang2 bila kami cakap hal buruk orang, tok mesti marah.
- walaupun tok terpaksa guna tongkat..tp, tok saya ni seorang isteri yang baik dan taat.
- dulu, setiap kali saya balik dari tadika, saya mesti cari tok dalam bilik...sebab, tok memang xpernah miss solat dhuha. (ouh..air mata dah menari-nari di kelopak mata)
- tok seorang yang suka mencari ilmu.
- tok memang jaga solat dan kalau saya xsolat, tok akan marah. kalau saya xjaga adab2, tok marah jugak.

^_^ sampai sekarang, kalau kami 4beradik bercerita pasal tok dan wan pengasuh, dari happy2 boleh bertukar jadi air mata.

Insya ALLAH, rabu ni saya akan terbang ke kelantan.. doakan selamat perjalanan saya.. Amin..